Dnes je

Jak se vám líbilo v Brodě?

Perfektní
Počet hlasů: 360
Dobrý
Počet hlasů: 232
Dalo se to
Počet hlasů: 170
Nic moc
Počet hlasů: 188
Jsem vůl, nebyl jsem tam
Počet hlasů: 186

Celkem hlasovalo: 1136

Valid CSS!

Hardcore pornriderz

ENDO

Tohle snad ani není trik Jde jen o to postavit kolo na přední. Jeďte pomalu a až se na to budete cítit zabrzděte přední brzdu a postavte se na přední kolo. Je to dobrý k tomu abyste si vychytali rovnováhu na předním kole. Čím víc postavíte kolo na přední tím víc nastrčte prdel dozadu, jakoby jste si chtěli sednout na zadní pneochu. Zkuste si v tom vydržet co nejdíl nebo i poskočit, ale to už je na začátek docela těžký.

TAIL HOPS (POGOS)

Další uplně jednoduchý tríček, ale těch pár minut co vám zabere určitě oceníte třeba až se budete učit back wheelie...Pojedete pomalu dopředu, zadní nohy na zadních pegách. Ve vhodnou chvíli zabrzdíte přední brzdu a uděláte takový malý endo, jen abyste odlepili zadní kolo od země. Ve chvíli kdy se zase vrátíte zadním kolem na zem, přitáhnete řídítka k sobě a postavíte kolo na zadní (se zabržděným zadním kolem). Tak a máme základní pozici pro Tail Hops (někdo tomu říká Pogos). Z názvu je asi patrný o co půjde - o skákání. Takže v momentě kdy se dostanete na zadní kolo se odrazíte a skáčete jak dlouho vám to půjde nebo jak dlouho vás to bude bavit... Vrácení je jednoduchý - prostě položíte pravou nebo levou nohu na pedal, vrátite se na obě kola a rozjedete se dopředu...

KANGAROO

Jednoduchej trik spočívající ve skákání po zadním kole. Je to spíš teda více trialová vychytávka, ale ani tohle není k zahození... Jeďte pomalu vpřed, až budete ready postavte se lehce na přední (nemusí to být nijak moc stačí i pár cáků od země) a až se budete vracet zapřete se nohama do pedálů a zvedněte kolo na zadní (se zabržděným zadním kolem – po celou dobu.....). Trochu to přežeňte tak abyste se převážili a začali přepadávat (trochu je opravdu trochu – nepošlete to hned až na záda.......) Ve chvíli kdy projdete bodem kdy budete přesně vyvážení a začnete pomalu přepadat se odrazte a odskočte lehce dozadu. Tím vyrovnáte přepadávaní a vrátíte se předním kolem trochu níž. Pohyb vzad vás ale po doskoku opět začne převažovat (když to děláte správně....) a vy korigujete dalším odskokem. Takhle se dá skákat do nekonečna a až vás to přestane bavit tak odskočte trošku víc a lehce povolte brzdu, měli byste se vrátit na zem.....

BARSPIN

Opět tríček se kterým závody nevyhrajete Ale kdyby byl uplně k ničemu, tak by tu nebyl... Barspin neboli protočení řídítek se dá využít právě tehdy když potřebujete protočit řídítka Například před nějakým trikem nebo po jeho dokončení, ale může posloužit i jako takový procvičení před barflipem. Barspin má spoustu variací! Můžete řídítka otáčet o 180, 360 nebo víc a víc stupňů, můžete stát na pedálech, na pegách atd. My si ukážeme nejjednodušší variantu (alespoň pro mě) a zároveň dost používanou (alespoň pro mě ) Jedeme pomalu vpřed, pravá noha pravej pedál, levá noha levej zadní peg. V pravým momentě přitáhnete řídítka k sobě a malinko se převážíte dozadu, v tom pomůže levá noha která je na zadním pegu a posunuje tak těžiště dozadu. Není potřeba mít přední kolo metr vysoko, stačí i pár centimetrů a ve chvíli kdy máte kolo takhle vysoko, roztočíte řídítka. Směr záleží na vás, mně osobně se to dělá líp tak že pravou rukou točím řídítka po směru hodinovek ale není problém to dělat opačně. Sílu si musíte vyzkoušet. Čím více chcete řídítka otočit, tím větší silou je roztočte. V momentě kdy jsou otočený podle vaší touhy řídítka chytněte a přední kolo se samo převáží zase dopředu.

Video (323 kb): Stáhnout

BASIC BALANCE

Začátečnický tríčky neberou konce a další z nich se jmenuje Basic Balance. Má snad milion variací! My si popíšeme jednu základní. Pojedete pomalu dopředu, levá noha levej přední peg, pravá noha levej zadní. Ve správnou chváli zabrzdíte přední brzdu a společně s řídítkama se otočíte o 90 stupňů po směru hodinovek. Tento manévr provedete tak že se jako by odrazíte pravou nohou od zadího pegu a až budete dotočení na těch 90° tak položíte pravou nohu na plášť k vidlici abyste mohli skefovat. Skefování znamená že nohou kterou máte na plášti se snažíte kolem otáčet takže šoupete nohou po plášti, zabrzdíte, zase položíte nohu k vidlici, šoupnete po pláští, zabrzdíte a takhle pořád dokola. Takže si pěkně skefujete a když chcete basic vrátit tak položíte pravou nohu zase na levej zadní peg a levou nohou šlápnete do pedálu... Basic má desítky variací od one hand, no hand až třeba taková mutace že pravou nohu přehodíte přes řídítka a skefujete patou a otáčíte se na druhou stranu. Je spousta možností a je jen na vás kolik se jich naučíte.

Video (720 kb): Stáhnout

BOOMERANG

Poslední trik pro úplný začátky... Hodí se to spíš pro trénink vraceček složitějších triků, ale dá se z toho udělat hodně hustej nález jako třeba boomerang to hang5 a podobný hodně ostrý věci... Tak jdeme na to. Základní postavení bude levá noha levej zadní peg, pravá noha levej přední peg. Až budete ready, zmáčknete předí brzdu a švihem se otočíte kolem hlavové trubky. Je k tomu potřeba trošku pochytit styl naklonění kola. To se blbě popisuje, spíš to zkusit z videa... Důležitý je pořádně se odrazit z levé nohy a tělem udržet co nejrychleší švih... Cílem je otočit se o víc jak 180° spíš až 270°... Pokud tohodle otočení dosáhnete je už pak snadný položit levou nohu na pravej zadní peg a pravou nohu na pravej pedál....

Video (326 kb): Stáhnout

BACKWARDS ROLLING

Tohle je dost klidovej tríček, jednoduchej ale dobrej na pojezd. Vychází z basic balancu, tak se ho koukejte naučit.... Jde o to že se při otočce otočíte místo 90 o 180° a pojedete pozadu. Jak se otočíte tak jednou pořádně odšlápněte abyste nabrali rychlost, levou nohu na levým předním pegu, pravou v luftu a vyrovnávejte. Jako začátečníci se určitě budete naklánět vlevo a vpravo tak to tou nohou korigujte. Až to trošku vychytáte mužete jet oběma nohama na pegách a vyrovnávat kroucením prdele..... Nejlehčí je asi vracečka jako na videu - hodí se umět boomerang. Prostě prohodíte nohy - odrazit se z levé a položit pravou na levý přední peg. Pak levou nohu na pravej zadni, pravou na pedál a je to.

Video (408 kb): Stáhnout

TAILWHIP

Konečně trošku více využitelnej tríček se kterým by už šlo podráždit flatu neznalou třináctku... Trik samotnej zase není nějaký terno ale časem se určitě vyplatí ho umět - je dobrej jako základ pro pinky sqeeks a vůbec všemožný whipy třeba ze side sqeekru do k circlu apod. Určitě se ho naučte! Postoj dáme jako na Basic Balance, pojedeme pomaleji, zabrdíte zadní brzdu a v tom momentě kopnete pravou nohou do rámu aby se začal otáčet proti směru hodinových ručiček. Rychlost rotace můžete ovlivnit nakláněním řídítek a to tak že jejich náklonem sledujete obíhání rámu. Když nahnete řídítka doprava, rám se rychleji přesune napravo, když je nakloníte dopředu rám se rychleji otočí dopředu. Prostě uděláte rukama pohyb po kruhu po směru rotace rámu nebo opačně a rychlost rotace tak buď zrychlíte nebo zpomalíte. Po tom co pravou nohou kopnete ram kterej se začal otáčet, položíte pravou nohu na plášť k vidlici nebo na pravej přední peg. Až se rám začne dotáčet zvednete levou nohu z levýho pegu a položíte ji na dotočenej rám k sedlovce. Pravou pak na pravej pedál a je to.

Video (320 kb): Stáhnout

BACK WHEELIE

Konečně jsme se dostali k mému hodně oblíbenému triku. Není to až tak složitý ale když se to dobře povede dá se s tím získat titul MČR v expertech Dobrý je umět trošku tailhops ale není to nutný... Pojedete pomalu vpřed, nohy na zadních pegách. Ve správnej moment zabrzdíte přední brzdou a zvednete tak zadní kolo mírně nad zem. Až se vrátíte na zem, zabrzdíte zadní brzdu a přitáhnete k sobě řídítka a tím se kolo postaví na zadní. Pokud zadní brzdu nemáte jako já tak už musíte mít trošku více citu a až budete zvedat kolo musíte ho zvednout tak akorát Takže stojíte na zadním hned z kraje je dobrý položit skefující nohu na plášť a skefem nebo přibržděním dokorigovat polohu. Pak už se jen skefuje a skejuje a nebo to můžete udělat jako roling a to tak že se rozjedete skefama a pak už jen pravou nohou vyrovnáváte... Vrácení je jednoduchý, zpomalíte si skefama, položíte pravou nohu na pravej pedál, tím se vrátíte na obě kola a rozjedete se.

Video (377 kb): Stáhnout

BACKWARDS STEAMROLER

Tohle je hezká vychytávka, ale už nijak moc lehká.... Je to v podstatě Backwards rolling, ale držíte se pravou rukou sedla a jedete po předním kole... Takže se otočte do Backwards rollingu a chytněte pravou rukou sedlo. Pravou nohu trošku posuňte dozadu, tím by se kolo mělo postavit na přední. Potom už jenom vyrovnáváte. Mělo by to jít bez brzd ale ze začátku to spíš asi budete odšlapávat, protože to je jednodušší. Bez brzd je to ale mnohem plynulejší a hezčí :-) Normální steamroler se dělá tak že uděláte Halflashie (jako by půl tailwhip, ale za jízdy a bez brzd ! ) chytíte sedlo a fičíte ale to už je pekelná vychytávka a ze začátku na ni kašlete, nemá to cenu....

SQEEKER

Probereme si jednodušší varianta tohodle triku, která spočívá v tom že budete mít nohu na předním pegu. Tak hurá do toho. Jedete si raději pomalu vpřed, pravá noha pravej pedál nebo pravej zadní peg, levá noha levej přední peg. Váhu máte na pedálu / pegu ale stojíte co nejvíc kolmo na zem, pytlem u řídítek. Když jste ready zatáhněte brzdu a rukama natlačte řídítká co nejvíc dopředu. Samozřejmě ne moc ať nepřepadnete. Můžete si trochu pomoct levou nohou na kterou přenesete váhu, kterou trochu podseknete stupačku. Hlavně nedělejte žádnej velkej pohyb tělem, to by se nemělo nijak moc hýbat jinak vás to dost rozhodí, mělo by být pořád kolmo k zemi. Není to nutný, ale lepší je když veškerej pohyb dělají ruce.... Rám je nutný zvednout tak vysoko aby se vám sedlo zarazilo do řiti. Musíte ho o něco opřít protože jinak nemáte čím kontrolovat zadek kola. Současně položíte pravou nohu na přední kolo a odšlápnete vzad. Razance šlápnutí záleží na tom jak moc se vám kolo podařilo zdvihnout. Čím je kolo výš tím míň musíte šlápnout. Tady se ukáže váš flatový talent Kroucením prdele o kterou máte zapřený sedlo pak vyrovnáváte.... Takže si tak hezky jedete po předním kole, skefujete dozadu a už vás to nebaví, tak to hodláte vrátit. Já to ze začátku dělal tak, že jsem pravou nohu vrátil na pedál, počkal až se kolo vrati na zem, srovnal se a dal levou taktéž na pedál a odjel. Jenomže jsem přišel na to že to je na p..u a je lepší dát pravou na pedál a ještě ve vzduchu vrátit na pedál i levou nohu ze stupačky. Tak je to o moc lehčí, protože při vracení máte větší stabilitu a líp se rozjíždí.

Video (447 kb): Stáhnout

DORK WHEELIE

Možná to některým nepříjde tak těžký ale mě by z toho pojebalo Jeďte vpřed s nohama na zadních pegách. Postavte kolo na zadní tak že škubnete za řídítka, pak sundejte pravou nohu z pegu a vyrovnávejte. Je to docela těžký, alespoň pro mě. Ale je to důležitý pro další těžký ale hodně drsný vychytávky. Jak se z toho dostat ani nebudu psát, to je jasný....

Video (258 kb): Stáhnout

FUNKY CHICKEN

A další z takových středně drsných triků Není moc lehký popsat v jakým postoji ve finále jedete, tak to vemu od začátku... Přetočte se do backwars rolingu, srovnejte se, a přehoďte pravou nohu přes řídítka a položte ji na rám. Pravou rukou chytněte sedlo. Teď příjde nález do Funky chiken. Přibrzděte si ať nejedete moc rychle, pak zabrzděte úplně, rám posuňte doleva a nohu položte na pneochu. Když položíte nohu na pneochu tak prudce skefněte což vás postaví na přední. Je dobrý mít opřený řídítka o levou nohu, protože se nebudete tak převracet dozadu. Teď příjde starý známý odšlapávání až do doby kdy to budete chtít vrátit. Lehký je zabrzdit, přehodit nohu jako by do backwards rolingu a ten odjet dle libosti nebo to uděláte tak, že zvednete nohu, rám zase srovnáte a položíte ho na zem. Nohu zase na rám jako na začátku. A teď s nohou na rámu se začnete otáčet i s řídítky zpět do výchozí pozice. Až budete otočení o 90° a řídítkama byste si podrazili nohu na rámu tak se s ní odrazte a skočte na připravený pedál. Během toho dotáčíte do 0 a ladně odjíždíte. No a nebo třeba přehodit nohu a otočit rám do side sqeekru. Variací je plno.

Video (607 kb): Stáhnout

SIDE SQEEKER

Side sqeeker už je takový středně těžký tríček. Když už máte něco naskefováno není zas tak těžký se ho naučit a vypadá docela dobře... Na začátek je dobrý učit se ho přímo. Jedete menší rychlostí v postavení levá noha levej přední pg, pravá levej zadní. Pak stisknete brzdu a přenesete váhu dopředu a trochu doprava abyste se dostali nad přední kolo na který položíte pravou nohu a skefnete dozadu. Zároveň pravou rukou chytíte sedlo. Těd příjde skefování, to si hold musíte vychytat. Rychlost skefů vám vyrovná náklon dopředu a dozadu a pravou rukou můžete naklánět rám doleva a doprava. chce to pár hodin tréninku. Vracení je nejladnější tail whipem... Prostě zabrzdíte, položíte pravou nohu k vidli, pustíte sedlo a pošlete ho proti směru hodinových ručiček a odjedete jako normální tail whip... Elegantnější je pak začínat fire hydrantem. Jedete stejně jako na začátku, ale místo brždění uděláte firehydrant a v momentě kdy se rám začne přibližovat popadnete sedlo a jedete v sidesqeekru...

Video (783 kb): Stáhnout

KARL CRUISER

Navod bude brzo zatím se kochejte videem

Video (222 kb): Stáhnout Rider: Kuba Vašíček

HITCHHIKER

Navod bude brzo zatím se kochejte videem

Video (722 kb): Stáhnout Rider: Houdy

X-FOOT HALFHIKER

Navod bude brzo zatím se kochejte videem

Video (552 kb): Stáhnout Rider: Houdy

PEDAL TIMEMACHINE

Navod bude brzo zatím se kochejte videem

Video (634 kb): Stáhnout Rider: Míra Zeidler

Vytvořil Under pro 1024×768. Font loga by Krejčus, design loga by Jakub Velička.